keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Deiteillä itsensä kanssa

Mitä minä tein tänään? Hyvällä mielellä voin sanoa, että en juuri yhtään mitään aamusalin lisäksi. Oli pitkästä aikaa todella rentouttavaa treenata aivan rauhassa ilman minkäänlaista kiirettä mihinkään. Tulla kotiin, syödä rauhassa ja sen jälkeen viettää loppu päivä täysin ilman minkäänlaisia suunnitelmia. Melko outo olotila minulle.

Yleensä vapaapäiväni ovat täyteen buukattuna jos jonkinlaista. Ja joskus minulla oli jopa sellainen vaihe elämässä, että en viihtynyt lainkaan enkä hetkeäkään yksin. Jos minulla oli vapaata eikä mitään erityisiä suunnitelmia, minun oli pakko kehittää jotakin. Olin riippuvainen seurasta ja en halunnut/osannut viettää aikaa yksin.

Vasta hetken aikaa sitten olen oivaltanut, kuinka mukavaa on välillä viettää aikaa ihan yksin itsensä kanssa. Olen luonteeltani kuitenkin seurallinen ihminen ja tykkään viettää aikaa ihmisten parissa, etenkin ystävieni. Mutta mielestäni jokaisen tulee ensin osata viettää aikaa ihan vaan itsenä kanssa; arvostaa sitä omaa seuraansa, jotta voi sitten aidosti nauttia muiden seurasta ja arvostaa sitä yhteistä aikaa ystävien, perheen tai kumppanin kanssa. Tämän vuoksi meille jokaiselle pitäisi suoda aina välillä niitä yksinäisiäkin hetkiä, jolloin saa ihan itsekkäästi keskittyä vain itseensä ilman, että siitä kantaa huonoa omaatuntoa.



Ennen kaikkea meidän jokaisen pitäisi opetella olemaan välillä yksin vailla mitään suunnitelmia. Ja päästä irti siitä tunteesta, että tarve tai halu olla välillä vain itsensä kanssa olisi jotenkin outoa. Ei pitäisi myöskään pelätä sitä, mitä tapahtuu, jos on yhden päivän ilman sosiaalista mediaa, toisten ihmisten seuraa tai varsinaista tekemistä. Maailma ei lakkaa olemasta sen yhden päivän aikana.  Sen sijaan saatat löytää itsestäsi ihan uusia puolia, rentoutua ja jopa alkaa arvostamaan itseäsi enemmän, kun huomaat kuinka hauskaa seuraa olet itsellesi. Kannattaa ainakin edes joskus kokeilla deittejä itsensä kanssa. ;)



<3 Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti